HTML

EtTi's life

Az életemről, ami történik velem, miközben az élet nagy körkérdéseit boncolgatom:)

Friss topikok

  • EtTi: @alisarboissay: Először is köszönöm azt, hogy elolvastad a szösszeneteimet. Másrészt köszönöm a ké... (2015.05.05. 15:33) Dilemmák
  • IGe: Óvakodjatok egyes, - de inkább kettes- társkereső kluboktól! 2009.12.19. 00:31 IGe Egyes csaló tá... (2010.12.18. 10:27) évértékelés
  • ..Mr.G..: Kitartás csaj:) én szurkolok tudod ;) Ma szämomra is megjelent végre a remény, még ha a leghallván... (2010.11.22. 19:30) :(
  • ..Mr.G..: Péntek este... az életem bulija. Rock & Roll party két haverommal. Fogalma sincs a fiataloknak... (2010.10.30. 00:51) végre péntek
  • EtTi: Ma este is lesz tali:):) (2010.10.08. 08:46) nem bííírrrooommmm!!!!!!!

Linkblog

2014.07.16. 11:26 EtTi

Mintha egy tűpárna lennék...

Na, ma is voltam vérvételen...

De itt van az eddigi, Centrumlabos értékeim:

TSH: 1,190 mIU/l (ref: 0,4-4,0)

Szabad T4: 12,26 pmol/L (ref: 7,75-15,21)

Szabad T3: 4,65 pmol/L (ref: 3,8-6,0)

Anti-TG: <0,9 U/mL (ref: 0-115,0)

Anti-TPO: 0,9 U/mL (ref: 0,0-9,0)

AMH és rT3 még függőben. A TSH-m teljesen meglepett, mert januárban 2,63 volt. Ekkor paráztam rá a dologra, mert eddig (vagyi 2010-2011 között) 1,1-1,3 között volt, és nem értettem, mitől nőtt meg ennyire. Aztán márciusban elkezdtem inozitol por+400 mcg folsavat enni/inni, jött hozzá c, d, e-vitamin, találtam egy olyan vitamint, amiben van magnézium, kalcium és d-vitamin (a doki 3 hónapig 1000 NE-t írt elő, ezt már rég elpusztítottam), és még jött hozzá a szelén. Az előző vitamin kombót (mg, ca és d)azért kezdtem el szedni, mert eléggé stresszes voltam az elmúlt időszakban és sokszor tikkelt is a szemem... Meg alig vagyok napon, mert ha kimegyek, elporladok, mert olyan hófehérke a bőröm, hogy csak na.

De vissza a mai napra: ma reggel voltam a 3. napi vérvételen. Előttem voltak vagy öten, mondom, én is sosem kerülök sorra. A nőcinek elmondtam, hogy vérvételre jöttem, 3. napon vagyok. Jó, mikorra van időpontom. Mondom október eleje. De mit keresek itt. Mondom azért jöttem most, mert augusztusban nyaralni fogok, szeptember meg szerintem késő, de a dokinő felírta, mi kell neki. Mutatom a papírt, nézi (prolaktin, TSH, FSH, LH, E2 és progeszteron volt felírva), erre mondja, hogy ezek NEM CIKLUSFÜGGŐ hormonok. Aham, pont ezt mutatja a következő kép is...

hormonok.jpg

 

Az LH-nak pont ovulációkor van a legnagyobb értéke, a progeszteron ugye a 2. fázisban (luteális fázis) nő az értéke, és ugye ott van a testhő is. No, mindegy, a nőci fogta magát, mondván, megkérdi a dokinőt. Eltelt 3 perc, mire visszatért, és a következőt közli velem:

"A doktornő kihasználja ezt az alkalmat, úgyhogy ma vért veszünk, viszont vissza kell jönnie, mikor ovulál és a 21-23. nap környékén is." A papírra a következők voltak felírva:

3-5. nap: PRL, TSH, fT4, FSH, LH, E2, cortisol (progeszteron áthúzva)

ovuláció: FSH, LH, PRL, E2, PGN

21-23. nap: FSH, LH, PRL, E2, PGN

Na, próbálom megérteni, miért pont ezek. Az fT4-nek örültem, marhára érdekel, hogy a majd 1 hét különbséggel vett vérből ők mit hoznak ki. Az még talány, hogy ovulációkor és a 21. napon miért ugyanazokat a hormonokat kéri, bár biztos azért, hogy lássa, hogy alakulnak, változnak. Jobb ötletem nincs. Ez viszont azt fogja jelenteni, hogy két hét múlva, 28-29-e körül újra vérvétel, 30-án UH, aztán 4-én megint vérvétel. Kicsit tényleg tűpárnának érzem magam, de tegnap barátnőm B., aki kb 2 hónapja szült, azzal bíztatott, hogy majd ha terhes leszek, nem lesz furcsa ez a sok vérvétel, orvos, kórház dolog. Hát nem tudom. Lassan már tényleg fa arccal tolom ezeket végig, vizsgáljatok, nesztek címmel.

Azért néha eszembe jut az, hogy mi lesz, ha az AMH vizsgálat kihoz valami ultrafos értéket. Mert ott ilyen határok vannak:

0.22-12.0 ng/ml        fertilis fázisan mért értékek

  <0.21 ng/ml              kimerült ovárium

 0.21-0.44 ng/ml        low responder (1 oocyta)

 >7.9 ng/ml                 PCOS valószínű

Én személy szerint most már nem is akarom megtippelni mennyi lehet. Egy grafika alapján nekem, 28 évesen olyan 3,25 körül kéne lennie. Aztán majd meglátjuk, hogy ez mire lesz elég.

AMH.jpg

Nos, úgy gondolom, ez a bejegyzés kicsit tudományosra sikeredett, de hát ez van. Kicsit kezdek belemerülni a mi miért és hogyan függ össze kérdésbe. Van, aki szerint ez jó, én még nem tudtam eldönteni.... Majd egyszer...

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://ettislife.blog.hu/api/trackback/id/tr736513005

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása