HTML

EtTi's life

Az életemről, ami történik velem, miközben az élet nagy körkérdéseit boncolgatom:)

Friss topikok

  • EtTi: @alisarboissay: Először is köszönöm azt, hogy elolvastad a szösszeneteimet. Másrészt köszönöm a ké... (2015.05.05. 15:33) Dilemmák
  • IGe: Óvakodjatok egyes, - de inkább kettes- társkereső kluboktól! 2009.12.19. 00:31 IGe Egyes csaló tá... (2010.12.18. 10:27) évértékelés
  • ..Mr.G..: Kitartás csaj:) én szurkolok tudod ;) Ma szämomra is megjelent végre a remény, még ha a leghallván... (2010.11.22. 19:30) :(
  • ..Mr.G..: Péntek este... az életem bulija. Rock & Roll party két haverommal. Fogalma sincs a fiataloknak... (2010.10.30. 00:51) végre péntek
  • EtTi: Ma este is lesz tali:):) (2010.10.08. 08:46) nem bííírrrooommmm!!!!!!!

Linkblog

2014.10.03. 15:11 EtTi

Doki- második rész

Megvolt a nagy nap, eljutottam végre ahhoz a dokihoz, akitől a frankót reméltem. Hát megkaptam, és a diagnózison meg sem lepődtem.

Először is: nagyon kedves és barátságos volt. Bemutatkozott, és elkezdett kérdezni. Elsőként a tüneteket: bőrszárazság, zsírosodás hajon és bőrön, fáradékonyság, ingerlékenység ok nélkül, koncentrációs zavar, rossz memória stb. Ezek nálam mint pipálva voltak a listán. No és persze a libidó csökkenés.

Odaadtam időrendi sorrendben minden leletemet, kórházi zárójelentést, szövettan eredményét, vérvételek eredményét, ultrahangot stb. Megállapította, hogy a gond, amit a kórházban is kihoztak az az, hogy tüszőrepedés-elégtelenségem van. Magyarul nem tud megrepedni úgy a tüsző, ahogy ő nagyon szeretne. Ezért sok a ciszta, ami ott van, de az ultrahang nem az aktuális állapotot mutatja tüsző szempontjából, hanem a hónapokkal azelőttit. Szóval, tüszőm van, csak kurvára nem reped meg, ami ugye baj, pláne ha az ember gyereket szeretne.Mondta, hogy ennél az érésgátlásnál meg kell találni az egyensúlyt, az androgének és a megfelelő cukor és inzulinszint között (asszem valahogy így volt). Nálam anno a Meforal jó volt, a szervezetem jól reagált rá és ez látható is az eredményekből. Meséltem a pecsételő vérzésemről, szerinte a pm kezelés után olyanon sem lesz. Terhesség alatt szedheted a metet, de megállapította, hogy az inozitolra is jól reagáltam, így választás elé állított: inozitolból iszok annyit, mint eddig vagy áttérek a Meforalra. Utóbbi szerinte hosszabb távon jobb befektetés, és anyagilag is megéri. Kérdeztem, hogy ő hogy választana, ő a metre szavazott és nekem sem volt ellene kifogásom. Említette még a fogigátlót is, mert ebben az esetben megtisztulna a petefészkem a cisztáktól, mivel ilyenkor művi vérzés van, nincs tüsző a képben. Mondtam, hogy nem szeretnék fogigátlót szedni, mondta, hogy ő sem erőlteti, mert látszik, hogy ez az életmód, amit folytatok, hatással van a szervezetemre.

Meséltem neki, hogy az előző doki szerint minden rendben van, én meg nem így gondolom, ezért is mentem hozzá. Mesélt a pajzsmirigyről, mondta, hogy az ir és a pm között nincs ok-okozati viszony. Kiderült és meg is állapította, hogy pm-alulműködésem van. Kerülnöm kell a jódozott sót, csak normál asztali sót ehetek. A TSH értékére is kitért, mondta, hogy neki 2,5 fölött kóros, de volt olyan betege, akinek 0,8 volt és mellette ezer meg egy tünete. Ő az embert nézi, nem csak a számokat.

Kérdeztem még a vitaminokat, mondta, hogy ha változatosan eszek, nincs rá szükség, se a D-vitaminra, se semmire. Volt szó a méhnyálkahártyámról is, hogy nekem az a 6 mm kicsit karcsúnak tűnik (mondjuk met mellett volt 7,8 is), szerinte a pm kezeléssel azzal sem lesz baj, ne menjek nődokihoz anyagért. Továbbra is hőmérőzzek és nézzem a nyákomat, és ha gondolom, ovu teszteljek is, de az első kettőt tartja inkább fontosabbnak. Az alacsony testhőm is pm miatt van, a libidóm meg nem tudja, mitől lendülhetett fel. Meséltem, hogy augusztusban kicsit besokalltam a gyerek-mizériában és kicsit félretettem. Szerinte emiatt is történhetett ez a szárnyalás, de a bogyó segíteni fog. Ha akarok az Avivát folytathatom, de nem hisz benne, a jóga meg jó sport:)

Szóval, immáron hivatalosan is PCOS vagyok, IR-rel és PM-mel. Kaptam metet, este felet kell bevenni (500 mg), és hozzá Letroxot, ebből 1 hétig 25 ug majd utána 50 ug reggel éhgyomorra. 2-3 hónap múlva kontroll. Addig beutalót kell szereznem endodokihoz a háziorvostól, amit el kell küldenem neki, és így ki tudja írni tb-re a vérvételt. Kell tsh, ft3 és ft4, plusz 2 pontos terhelés a met miatt. Szóval, megint tűpárna leszek, de ha ez az ára, ám legyen. Még hozzátette, hogy ha átállok a metre, akkor 2-3 hónap kiesés lesz, mert most ezzel kísérletezünk, de ha nagyon sietünk, akkor ne váltsak. Én úgy vagyok vele, hogy egyrészt ő az orvos, másrészt nekem sem mindegy anyagilag, harmadrészt a met anno segített azért, és nem bánom, hogy megint kell szednem (vicc az egészben, hogy éreztem, hogy ez lesz:))

Összességében meg vagyok eddig elégedve a dokival, 45 percet töltöttem bent nála. Végig türelmes volt, kérdezhettem, magyarázott, nem kiabált, tök készséges volt.

És a vicc az egészben, hogy majdnem elfelejtettem fizetni:) Ő szólt rám a végén, hogy khm, fizetni is itt tud ám:) Kicsit gáz volt, de hát ez van:)

Hozzátette még a legfontosabbat, az AMH szerint: pcos-t mutatja az is ki, de nincs szó korai petefészek kimerülésről, uh ne aggódjak, van tartalék:)

Sejtettem, hogy ő lesz a megoldás, kicsit sajnálom, hogy nem vele kezdtem az évet, mert akkor előrébb lennék, de nem baj. Mindennek meg van az oka, ennek is, és tudom, hogy az út- bár lehet, rohadt nehéz lesz- végére minden jól fog alakulni:) És kétszer nem mondom, hogy jövőre nem lesz itt baba:):):)

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://ettislife.blog.hu/api/trackback/id/tr146755895

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása