HTML

EtTi's life

Az életemről, ami történik velem, miközben az élet nagy körkérdéseit boncolgatom:)

Friss topikok

  • EtTi: @alisarboissay: Először is köszönöm azt, hogy elolvastad a szösszeneteimet. Másrészt köszönöm a ké... (2015.05.05. 15:33) Dilemmák
  • IGe: Óvakodjatok egyes, - de inkább kettes- társkereső kluboktól! 2009.12.19. 00:31 IGe Egyes csaló tá... (2010.12.18. 10:27) évértékelés
  • ..Mr.G..: Kitartás csaj:) én szurkolok tudod ;) Ma szämomra is megjelent végre a remény, még ha a leghallván... (2010.11.22. 19:30) :(
  • ..Mr.G..: Péntek este... az életem bulija. Rock & Roll party két haverommal. Fogalma sincs a fiataloknak... (2010.10.30. 00:51) végre péntek
  • EtTi: Ma este is lesz tali:):) (2010.10.08. 08:46) nem bííírrrooommmm!!!!!!!

Linkblog

2014.07.29. 11:12 EtTi

Labor, pajzsmirigy és egyéb nyalánkságok

Tegnap megérkezett az rT3 eredményem is: 0,38 ng/ml (ref: 0,09-0,35). Ez az egy értékem csillagos. Egyik fészbúkos csoportban van egy lány (akinek nagy hálával tartozom), aki eléggé vághatja a dolgokat. Ő javasolta, hogy nézzek rT3-t is. Átküldtem neki az eredményeket, kihámoztuk, hogy az anti-TG és anti-TPO alapján nem autoimmun a dolog, ergp Hashimoto kizárva. Ennek azért örülök. Viszont az rT3 magas és az fT3-mal arányosítva szintén nem jó dolog. Mégpedig a következő miatt:

Kell nézni az rT3 és fT3 arányát, ebből derül ki, van-e t+ rezisztencia. Nos, én nagy matekosként elvégeztem a számítást.

ft3 értéke:4,65 pmol/L

rT3: 0,38 ng/ml.

A mértékegységeket át kell váltani:

REVERZ T3 FREE T3
ng/ml -> pg/ml pmol/L -> pg/ml
0,38 *1000 = 380 4,65*0.6510 = 3,02715

 

Azt mondják, hogy az fT3-nak 10x nagyobbnak kell lennie, ez így akkor: 3,02715*1000=3027,15

Osztva a két értéket (fT3/rT3): 3027,15/380=7,966.

Ez nem jó, mert az aránynak minimum 20, vagy annál többnek kell lennie. Ez t3 rezisztencia.

Az olvasottak alapján a t3 rezisztencia tünetei a pm alulműködés tüneteivel hasonlóak.

Olvasom az okokat, mitől lehet ez. Nálam a stressz az pipa, egyértelmű...Kortizolom múltkor (január) nem volt magas, októberben kiderül, hogy júliusban ezzel mi a helyzet... Májamról nem tudok, hogy rossz lenne, nem tudok vitaminhiányról sem (inozitolt iszok..), pm túlműködésem sincs.

Na de a tünetek! Azok illenek rám: fázósság, hideg kezek és lábak, őszülés, koncentrációs zavar (nem köt le mostanában egy könyv sem), mindent fel kell írnom (eléggé szelektív a memóriám), régebben a libidóm elég szar volt, most azért ez visszajött, hányinger is szokott rám törni, bár ez annyira nem jellemző napi szinten, teljesen ki vagyok merülve (bár hozzátenném, elég zúzós 7 hónap van mögöttem), nem tudok sokáig állni (fáj a derekam már fél óra után is), totál ingerlékeny és morgós vagyok egy héten legalább 4 napon át, a körmöm (bár zselés gél lakkom van, de mellette látom) töredezik, nyugtalan vagyok (múltkor párom is rám szólt, hogy ne izegjek már), alacsony testhőmérséklet (alaphőm 36,3-36,5 körül van), plusz szokott fájni a fejem.

Ezek után marhára kíváncsi leszek, mit fog mondani a dokinő október elején, ha ezeket az orra alá tolom. Bár -már írtam- múltkor megemlítette, hogy a "TSH-hoz most nem akar hozzányúlni", azaz magas volt. Ha ő ezt nem mondja, biztos nem zizegek be, hogy akkor most pm-re ráállok. Az a lány, aki segített, javasolt azért egy pm UH-t is, amit meg is csináltatok.

Ma reggel mentem ovuláció környéki vérvételre, úgy érzem (a Klion-D miatt elég nehezen tudom megállapítani a nyákomat), hogy ez mostanában van. Utána bementem egy fizetős helyre a kórház mellett, ahol a következő párbeszéd hangzott el köztem és a pultos szőke nő között:

- Jó reggelt! Kérdésem, hogy itt lehet-e pajzsmirigy ultrahangot csináltatni?

- Igen, lehet!

- Megkérdezhetem, hogy mennyire kerül? Mert akkor kérnék időpontot.

- 7500 forint, de kell hozzá beutaló.

- Hát, azt nem értem, mert a honlapon az áll, hogy jöhetek, beutaló nélkül is.

- Így nem tudjuk megcsinálni, kell kérni háziorvostól, körzeti orvostól beutalót.

Itt már eléggé ráncoltam a homlokom, hogy fizetek érte de kell beutaló?! WTF?!

- Oké, akkor hol tudom mégis megcsináltatni? Segítene ebben?

- Hát, ott ahol fizetni kell érte..

- Hát, itt is fizetek érte, nem?- nézek kérdőn a csajra, mikor leesik neki a tantusz, hogy igen, fizetős a sztori, így simán ellátnak...

Végül augusztus 11-re kaptam időpontot, 8-ra. Már csak 2 hónapot kell kivárnom, azt hiszem, menni fog. Majd kíváncsi leszek, a dokinő mennyire veregeti meg a vállamat, hogy elmentem pm-re, uh-ra, meg mindenfélre cuccra.

Úgy vagyok vele, hogy ennyi pénzt megér az egészségem, kicsit előrébb vagyok, hogy most tolom ezeket a dolgokat, de az biztos, hogy kicsit idegörlő.

Ettől függetlenül még mindig azt mondom, bár néha nem így érzem és teszem, hogy csinálni kell és haladni, nem szabad feladni.

Jahm, és voltam tegnap délután jógán! Életem első hatha jógája. Comb és derék izomlázzal indultam útnak, nos, most már a hátam, a tricepszem, kicsit a vállam is fáj. Egy pasas tartotta, elszégyelltem magam, milyen hajlékony volt... Én meg alig bírtam párszor megcsinálni, amit kért. Lótusz ülés még félig sem ment, a sarkamra nehezen tudtam leülni, mert a jobb bokám marhára fáj ilyenkor... Remélem egyszer meggyógyul, mert nem semmi, mit lehet kihozni ebből a jógából. Viszont annyira vigyoroghattam, hogy mikor gyrost kértem elvitelre a csávó diáknak nézett, hiába mondtam, hogy nem vagyok az, mégis annyit fizettem, mintha az lennék:) Nagyon kedvesen kérdezett, néha igaz nem értettem (mert nem magyar volt), de tuti szimpi lehettem neki:) Ezt egyből a jóga számlájára írtam, és remélem szerdán is el tudok menni, de jövő héten mindenképp megyek újra!

 

 

 

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://ettislife.blog.hu/api/trackback/id/tr1006556035

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása