HTML

EtTi's life

Az életemről, ami történik velem, miközben az élet nagy körkérdéseit boncolgatom:)

Friss topikok

  • EtTi: @alisarboissay: Először is köszönöm azt, hogy elolvastad a szösszeneteimet. Másrészt köszönöm a ké... (2015.05.05. 15:33) Dilemmák
  • IGe: Óvakodjatok egyes, - de inkább kettes- társkereső kluboktól! 2009.12.19. 00:31 IGe Egyes csaló tá... (2010.12.18. 10:27) évértékelés
  • ..Mr.G..: Kitartás csaj:) én szurkolok tudod ;) Ma szämomra is megjelent végre a remény, még ha a leghallván... (2010.11.22. 19:30) :(
  • ..Mr.G..: Péntek este... az életem bulija. Rock & Roll party két haverommal. Fogalma sincs a fiataloknak... (2010.10.30. 00:51) végre péntek
  • EtTi: Ma este is lesz tali:):) (2010.10.08. 08:46) nem bííírrrooommmm!!!!!!!

Linkblog

2014.09.19. 17:57 EtTi

PCOS=meddőség?

Tegnap este éjszakázni voltam, és míg vártam indulásig, nézelődtem a neten. Van egy blog, viszonylag rendszeresen olvasom. Arról szól, hogy terhes nőket kísérnek el a szülőszobába, felveszik a szülést, akár még a szülés után is meglátogatják őket, hogy küzdenek meg a hétköznapokkal, és erről írnak még blogot is.

Este egy olyan lányról olvastam, aki egyedül vállal babát, véletlen jött össze és mellette PCOS-s. Aztán volt egy mondat, amin felhúztam magam: a lényege az volt, hogy a PCOS lányok kis százaléka tud teherbe esni, családot alapítani.

És erre azt mondtam, hogy bekaphatják. Ez egy hatalmas nagy f*szság. Miért is? Mert ha kezelve van a PCOS hátterében húzódó IR és PM, akkor normálisan működik a hormonháztartás is, és ennek következménye a spontán teherbeesés. Csak ezt sokan elfelejtik. A PCOS hátterében anyagcsere-zavar van (és nem cukorcsere vagy mit szoktak mondani), és ez a szindrómára vonatkozik. Van PCO petefészek is, de az megint más. Ott "csak" a meg nem érett tüszők látszanak a petefészek felszínén és pont. A PCOS, mint szindróma, tünetegyüttesekből áll: rendszertelen vérzés, peteérés-hiány, szőrösödés (magas tesztoszteron érték), cukoréhség, stb. Ez egy komplex probléma. Ami az egyik lánynak van, a másiknak nincs. Itt vagyok jelen esetben én, aki ránézésre egészséges. Nem vagyok elhízva, nem szőrösödök, már nem hullik a hajam. A vérképem viszont mindent szépen megmutat: AMH-értékem is kidobta a PCOS-t, ezen felül anno a teszto szintem is az egeket verte, a vércukrom szintúgy, és ezen felül nem volt rendszeres a vérzésem.

Ennek egy része a múlté, de mellé bejött a pajzsmirigy gond. Szerintem igazán már anno is volt, de valahogy a vérvétel nem mutatta ki, vagy csak 2 éve jelentkezett és ennyi. Hiszem, hogyha a pm gondom kezelve lesz végre (azaz 2 hét múlva a doki megmondja a frankót), akkor jön a baba is. Én ezt olyan év elejére (ahogy D. mondaná: szerintem te január-február környékén terhes leszel- ÁMEN!) tenném, és hiszem, hogy így is lesz.

Na de vissza az eredeti gondolathoz: miért teszik egyenlővé a PCOS-t a meddőséggel? Miért kell ezt a bélyeget rányomniuk a fiatal lányokra, nőkre, asszonyokra? Nem vagyunk eléggé megterhelve így is? Tényleg ezt kell mondani a külvilág felé, hogy ha Te PCOS vagy, akkor nem lehet gyereked? A múlt héten vagy 5 PCOS lány mondta, postolta, hogy babát vár. Akkor most hogy is vagyunk?

Emlékszem, hogy anno a saját háziorvosom mondta, hogy készüljek fel, nehezen esek teherbe. Vagy sehogy. Az üzemorvos ufónak nézett, mikor mondtam, hogy én ugyan egy darab bogyót nem tolok az arcomba napi 2x, de 1x sem. Nem értette, hogy csinálom. Mégis hogy? Odafigyelek. Edzek, heti 3-4x, figyelek magamra, a diétámra, bár néha nehéz, de nem eszem minden nap somlóit meg dobos tortát. Néha befigyel, és ha olyan nap van, akkor érzem is, hogy ezt nem kellett volna. Nem szeretek rosszul lenni.

Szóval, nagyon örülnék, ha végre a két szó közé végre nem tennének egyenlőség jelet, hanem a nem egyenlőt használnák. Sőt, az igazi az lenne, ha egy mondatba sem kerülne a két szó. És úgy döntöttem, hogy a címben szereplő teóriát megdöntöm én is. Azok közé a nők közé akarok tartozni, aki az orvos orra alá tudja dörgölni, hogy látja, doki, azt mondta, nem lehet gyerekem? Akkor mi ez a két paca az ultrahang monitorján? Jééé, csak nem ikrek? Ki gondolta volna....

És igen, hamarosan egy ilyen ultrahang fotó fog kikerülni a hűtő oldalára: a Mi ikreink:) PCOS, PM, IR ide vagy oda... :)

355854876745435649_1363524377.jpg

 

ui: nem tudom, ki olvassa a blogot, de ne adjad fel soha! Nehéz az út, rögös, néha én is feladom, hogy nekem ez nem megy, és nem tudom megcsinálni, meg amúgy is fenébe az egésszel, leszarom, de ne tedd! Sikerülni fog!!! Higgyél magadban és abban, hogy Te is Anya leszel! Én is ezt teszem, és megyek, csinálom tovább;)

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://ettislife.blog.hu/api/trackback/id/tr616712841

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása